Bli sjöscout

Intresseanmälan (kölista) till kåren

Bli sjöscout i Långedrags sjöscoutkår!

I Sjöscouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur gammal du är. Här kan du uppleva,  äventyr i naturen eller på sjön, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen, enligt lärande genom att agera.

Learning by doing

För att gå med i Långedrags sjöscoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt kölista. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Fält som är markerade med * är obligatoriska.

När kan jag bli sjöscout?

Du kan börja i Sjöscouterna det år du fyller 8 år. Du börjar som spårare (8-10 år) och sedan blir du upptäckare (10-12), äventyrare (12-15 år), utmanare (15-18 år) och slutligen roverscout (18-25 år). Ledare kan du sedan vara hela livet.

Intresseanmälan